• KPN Winkels 2.0
  • KPN Winkels 2.0
  • KPN Winkels 2.0
  • KPN Winkels 2.0
  • KPN Winkels 2.0
  • KPN Winkels 2.0

KPN Winkels 2.0

"Welkom in de nieuwe winkel van KPN", dat is de welkomstboodschap wanneer je de nieuwe winkels van KPN betreedt.
 
Als je de winkel binnen loopt valt je eigenlijk gelijk de hoeveelheid licht op wat via de wanden en de interieurelementen op je af komt. De wanden bestaan voor ca. 60% uit vol LED panelen die continu van kleur veranderen en voor 40% uit zogenaamde Smart Walls, waarvan vier Smart Walls als touchscreen wanden gebruikt worden. Het interieur met de verkoopwaren staan centraal in de winkel en last but not least valt je de ‘hospitality’ ontvangst van het KPN personeel op.
 
KPN vroeg begin 2015 of Bovero het (toen nog huidige) concept, wat in pilot-fase verkeerde, op een aantal punten kon verbeteren. KPN was zoekende naar een partij die de glaswanden zodanig kon realiseren dat in het beheer van de winkels met minder inzet van montagepersoneel en zonder nieuw materiaal de techniek achter de wanden beter en sneller kon worden vervangen. De akoestiek in de winkel moest verbeterd worden maar wel met behoud van de industriële look. De meterkasten in de winkel moesten zodanig bereikbaar worden dat dit geen afbreuk doet aan het ontwerp van de wanden. En zo waren er nog een aantal eisen en wensen.
 
Bovero ging met haar toeleveranciers en montageploegen in gesprek en kwam met prima verbetervoorstellen, zoals o.a. folie op de achterzijde van de gematteerde ruiten voor het tegenhouden van de LED pixels wat de beheersbaarheid van de winkels ten goede kwam, speciale kliklijsten om enkele glasplaten beter te kunnen uitwisselen, verstelbare plinten die vloerwisselingen groter dan 20mm konden opvangen, ‘LED’ kaderdeuren ter hoogte van de meterkasten die bereikbaar moeten blijven en voor de akoestiek in de winkels akoestisch spuitwerk op kleur tegen de bouwkundige ondergrond. KPN was overtuigd van onze verbetervoorstellen wat voor Bovero resulteerde in het uitvoeren van de 3e en 4e pilot winkels, respectievelijk te Eindhoven en Nijmegen.
 
Na een succesvolle pilotfase volgde een spannende tenderfase waarna Bovero in het tweede kwartaal van 2016 officieel van KPN Retail de opdracht kreeg de uitrol te realiseren. Belangrijke zaken waardoor Bovero de opdracht ontving waren, innovativiteit, flexibiliteit, oplossingsgerichtheid, samenwerking en tijdig opleveren.
 
Vanaf de zomer van 2016 tot en met 2020 zijn wij druk geweest met de uitrol van de KPN winkels 2.0. Inmiddels hebben wij er hier 80 van opgeleverd waaronder de hier getoonde winkel te Amsterdam. De uitrol zal waarschijnlijk nog doorlopen tot en met 2021.

Bovero levert in opdracht van KPN Retail in de winkels 60 minuten brandwerende plafonds indien er woningen boven de winkels aanwezig zijn, de glazen voorzetwanden, het akoestische spuitwerk in de winkel en systeemplafonds in de achter ruimtes. Het ontwerp van de winkels is van het Rotterdamse Architecten Bureau Doepel Strijkers.

 
Op YouTube is een 360° filmpje te zien van de nieuwe winkelformule van KPN. Dit is gefilmd in Nijmegen. De moeite waard om even op je Smartphone te bekijken en de nieuwe formule van KPN te ervaren.

Foto’s zijn aangeleverd door Acosorb onze leverancier van het akoestische spuitwerk in de winkels.